Friday, September 14

Bangga diri?

Hebat sangat ke diri tu?
Hebat-hebat pun masih perlu kebergantungan kan?
bergantung pada siapa?
jadi siapa yang Hebat???

Kadang kala pelik dengan sifat manusia. yela, mungkin ada yang rezeki lebin dan mungkin jugak tidak. jadi kalau ada rezeki lebih, kan ke lebih baik dikongsi bersama. tidak pun kongsi dengan mereka yang memerlukan. kenapa perlu nak bangga yang korang ada rezeki lebih?

Bangga cmna tu?
Yela, anak aku tu, kalau exam mesti dapat nombor 1 je. tak pernah langsung dapat nombor selain nombor satu.
Ok! annoying gila bila orang cakap macam ni.dalam hati "entah entah nombor 1 dari belakang"

Eh. laki aku tu kan selalu sangat bagi hadiah kat aku. hari hari pun mesti ada je suprise hadiah dia nak bagi. seronokkkkkkkkk sangat!!
Ok! untunglah laki banyak duit. nak buat cmna laki aku tak banyak duit macam laki ko.dalam hati " sok sok dia suprise ko bawak hadiah besar. bini ke-2"

Family aku kan kalau shopping tak boleh nak shopping sikit-sikit. mesti berkoyan koyan plastik bawak balik. mami dedi aku memang suka berhabis untuk anak-anak dia.
Ok! beshnya ko. parents ko orang senang. aku tak pun. dalam hati "sekarang ko duduk kat atas, tgklah sok sok ko jatuh bawah"

bila ada orang sekeliling kita yang macam ni, mesti kita macam. eh. annoying giler! ye, tahu ko mampu. gaji ribu riban. laki kaya harta bertenggek tenggek. parents ada company besar makan tujuh keturunan pun tak habis. tapi perlukah?

alih-alih, orang akan mendoakan yang tak baik secara tidak sengaja sebab terlalu annoying giler dengan korang. owhhhh!. ko dapat dosa orang yang mengata tu pun dapat jugak dosa free.

ye, tahu ko memang orang senang. tapi senyap senyap sudah ler!
eh. ko senang kan? bak pinjam duit 20 ribu. nak p hong kong!
dush! dush! dush!

2 comments:

  1. Takutna terbangga diri huhuhu

    ReplyDelete
  2. tula kan. just peringatan je. sometimes kita sendiri tak perasan sebenarnya. kalau sekali sekala mungkin tak pe. tapi ada yang hari-hari pun ada je cerita yang nak dihebatkan sangat. so annoying la kan..hikss!selalu terbangga bab anak. kalau ter kira tak sengaja lak kan? ehek~

    ReplyDelete

Tenkiu