Thursday, September 6

3 Tip dan Teknik Menawan Pasangan?

holllaaaaaaaaa!!
aku tak pernah lah nak masuk contest nuffnang ni sebelum-sebelum ni. pandang nuffnang pun sebelah mata jer *giler belagak*(sebab tak pernah dah earning dari nuffnang) blog ko tak femes pun weh! tapi sejak dua menjak ni rajin ler kau menengok apa yang menarik dekat Nuffnang ni. Sekali tengok eh, ada contest! 3 Tip dan Teknik menawan hati si dia. tu je??? Senang giler kot ( ayat macam boleh menang grand prizes. puiiihhhhhhh!) takpe lah kita cuba je ye dakkk? menang kalah kan adat pertandingan.
Oklah kita strait to the pointer!lalalala. macam aku kan dah kahwen ni ha kenala selalu menawan hati pasangan a.k.a hubby ku itu. iyelah takut-takuiiittt ler jugak nanti cepat bosan kennnn? lelaki kan cepat bosannn.jadi kenalah sentiasa menawan dan tertawan awwwwwwww!. Ni teknik yang selalu aku buat dekat hubby aku la kannn tak kan hubby kau pulakkkkkk..wakakakaka.panggg!
Pertama.
Buat suara ala-ala Nora Danish gitu.
Acamane suara Nora Danish tu wehhh?? entah aku pun tak tahu.kah kah kah.. Buat suara manja la maksud aku. Suara yang ala-ala kalau pasangan kau dengar tu rasa macam nak terkam rarww.rarrwwwww..aummmmmm!hahaha. bagi pasangan yang berkahwin oklah kan kalau tak kahwen lagi tu tak tahula boleh pakai ke tidak.kang tak pasal-pasal malam ni jugak boipren korang ajak pegi menikah!tapi jangan buat selalu manja-manja gitu. kena tengok keadaan jugekkk.
Teknik : macam aku selalu buat.kalau nak makan ke,hubby aku tak makan malam okehhh! diet katanya. ok fine. jadi kalau aku nak makan dan taknak gemuk sorang-sorang mesti aku buat suara ala-ala nora Danish dan berkata " b, jom lah makan. ala.....tak biasalah makan sorang-sorang, tak besttttt!!jomlah.aaaaaaaaaaaaaaaa merengek-rengek sikit sambil buat-buat nak suap hubby.hahaha.
Kedua
Do Something Unexpected
Teknik : buatlah sesuatu yang diluar jangkaan pasangan korang. contohnya tulis puisi cinta pastu poskan ke alamat rumah korang sendiri. tak pun tulis note " b, aaron aziz nampak macam u lah hari ni" then selitkan kat phone dia. tak pun buat suprise birthday party ke. kan sweet gitu~

Ketiga
Mendengar dan Memahami
Teknik : Senang sajo. ko dengar jela segala luahan perasaan apa yang pasangan ko nak cerita kat ko. macam aku and hubby, setiap petang bila balik kerja je mesti kami saling bercerita. Aku akan cerita the whole thing happen masa kat ofis dan begitu juga hubby. Aku cerita dia dengar dan dia cerita aku dengar la kan. dan kami juga saling bertukar pendapat dan pandangan.jadi segala perkara yang menjengkelkan kat ofis tu kami akan luahkan. so, end up nya kami sama-sama dapat release tension! Dan memahami. ko kenalah faham situasi pasangan ko. macam aku plak, yela as a hubby and wifey kami da merasa hidup susah senang bersama dan kami bukanlah daripada keluarga yang senang, so aku sebagai isteri kenalah faham keadaan suami. Contoh: aku tak kan meminta-meminta benda yang aku rasa aku tak patut untuk bebankan suami walaupun aku nak sangat-sangat benda tu.faham? walaupun aku bekerja dan punyai pendapatan sendiri tapi bagi aku tak adil untuk aku berjoli sendiri gaji aku tu sedangkan suami perlu bayar itu ini. aku kan mIsteri mithali haruslah membantu suami seadanya. senang sama susah sama ketawa dan menangis bersama. walllaaaa~

so, itu sajela tips aku. ada banyak lagi sebenarnya tapi nak 3 je kan??ala, nak menawan hati seseorang tu kan senang je sebenarnya. yang penting jadi diri sendiri. oklah, harap-harap dapat lah nak pergi honeymooonnnnnnn lagi dekat hape tah nama tempat tu ea en. Nuffnang =p


No comments:

Post a Comment

Tenkiu