Wednesday, September 26

Expecting For Two..

Wottt.woootttttt.
Assalamualaikum.

yes.yes...actually aku nak bukannya sudah atau sedang ok..yela, sape tak nak tambah anak kau..aku nak dan aku suka..tapi untuk masa sekarang tidaklah. kena merancang jugeks untuk ekonomi rumah tangga yang lebih kukuh dan juga pastikan yang Raisha benar-benar sedia untuk jadi kakak..auuuuuwww!asyik panggil adik je mane nak sedianya pun..

Now pun Raisha tengah sangat-sangat lasak dan manja ++. jadi as a parents kami kena bagi sepenuh perhatian ke si Raisha tu lah kan. sekarang ni dia terlebih lebih manja dengan ayahnya..owhhh.jeles makkk!.dia nak ngan ibu time tido jela pun kan...sebab nak mengopek.
 
Raisha pun dah nak masuk 10 bulan bulan depan. sekarang ni dah berjinak jinak nak jalan.dah boleh berdiri tanpa bergantung benda dengan agak lama. dan baru semalam dah boleh melangkah untuk setapak dua..Alahmdulillah..tengok anak membesar depan mata adalah satu anugerah yang sangat-sangat terindah.hari-hari pun rindu dengan keletah Raisha..


tengoklah ini budak suke beno buat macam dia dah besar. macam dah pandai sangat. sekarang aku anta Raisha pegi umah bs a.k.a MIL aku letakkan aje dia kat seat sebelah tu dan aku pakaikan seatbelt. daripada kecik memang semua pun dia tak suka duduk.baik la storller, walker dan jugak car seat tu ha..mujur makkk tak beli yang memahal tu kalau tidak membazir sajo.

belajar ABC dengan ayah
A: A B C
R : Eaa eaaaa eeaaaa
A: B
R: eaaaaa.(masih tunjuk dekat abjad A)
A: B B B
R: eaaaa eaaaa eaaaaa
I: hahahahaahah (gelak je aku)
Bila cakap jer Raisha baca ABC,cecepat dia mencari buku abc dia tu..comelllllll!!!
Raisha cok gigi.cok gigi..dia pun nganga mulut.aku pun gosok ler dua tiga kerat gigi dia tu..kalau suruh dia gosok sendiri.abih di rodoh dan digigitnya berus tu..aku riso kot kot gusi dia sakit ke ape ke kan. tp suka je pulak dia..mak aku pernah tego aku sebabnya aku marah Raisha macam aku marah budak dah besar. macam dia dah paham apa yang aku cakap..contoh kan : dia main lasak alih alih terjatuh ke or terantuk ke mesti aku cakap dengan nada marah, haaa kan ibu dah cakap jangan, awak tak nak dengar. kan dah jatuh..pehtu aku bebel bebel kat dia.hehe.bagi aku lah dia paham je kot apa yang aku cakap. cuma dia kecik lagi dan tak reti..eh?
Nengok Rasiha buat muka macam ni cair lebur hati ibu nak oiiii.
Dear Raisha,
Sekarang ni apa je benda yang Raisha buat semuanya menghiburkan hati ayah ibu..tengok keletah Raisha hari hari pun rasa rindu je.sangat sangat menjadi pengubat dan ubat dan madu untuk kami. tapi kadang-kadang terasa pahitnya tapi ibu ayah telan dengan segala kemanisan yang ada..
Raisha sayang, semoga Raisha terus membesar menjadi anak yang solehah, bijak, cerdik, pandai, comel dengar ckp ibu ayah, taat pada agama bangsa dan negara. Ibu ayah akan lakukan yang terbaik untuk Raisha. dan kami juga sedang berusaha untuk menjadi ibu ayah yang terbaik buat Raisha. InsyaAllah.
Moga keluarga kita sentiasa berada di bawah Rahmat dan Kasih SayangNya. Diberkan segala kekuatan, keberkatan dan semoga kasih sayang kita sekeluarga sentiasa erat di bawah Tali kasih SayangNya.
Ibu sayangggggggggggggg Raisha dan Ayah a lottttt. kalian lah buah hati pengarang jantung ibu..always miss and luve both u my dearest! <3

No comments:

Post a Comment

Tenkiu