Friday, August 21

Anak Ayah


" Omeikan anak iiiii?? Eh, tertempek sekali gamba ibunya..hikhik"

Ni 2nd princess aku, Rania Imani. Rania ni memang rapat sesangat dengan ayah dia tau.
dia kalau aku tak da dia macam tak heran sangat. tapi kalau dia tak nampak muka ayahnya dok tertanya tanya "aaaaa yah yah"??hehe. Ade tone dia sendiri... Omeiiii *puji anak sendirik.lalala*

aku ingat masa pergi Sarawak hari tu. punyalah aku susah hati nak tinggalkan dia. rupa balik tu memang dia tak heran langsung kat aku ni.. tanya MIL dia cakap takde pun dia cari ke tanya ke apa. Sobbsss. sampai hati kauu nak..mihmihmih.

aku sampai je rumah Mil punya happy nak rangkul peluk cium dia. dia sikit pun tak pandang, terus sambung je main. sabo jela.. last ayahnya jugak yang dia cari.

dulu masa hubby PJJ, lagilah setiap hari aku jemput dia balik dari keje tu, memang dia asyik tanya je aaa yahh yahhh. tu agaknya bila hubby da dapat tukar ni dia makin rapat semacam je. tak mau rasa kehilangan lagi kot.

semalam hubby kena outstation. sehari je pun. sejak aku pregnant ni mmg lagi ketara ke-rapat-an dan ke-akrab-an antara Rania dan ayahnya. tido pun dengan ayah je. semalam sebab hubby takde akulah yang tidokan dia. sebelum tido dah sibuk tanyakan ayahnya. aku cakap ayah work. tapi memang mcm cranky la jugak ter ekkk ekk. kalau dengan ayahnya tu macam senang pulak tidonya budak bertuah ni..

gosok garu segala macam akhirnya tido jugaklah dia. tapi tengah malam ntah berapa kali bangun merengek. dalam pada merengek tu sempat jugak tanya ayahnya mana. mata pejam je tapi mulut dok aaaaaa yah yah.. bangun pagi tadi hubby baru balik, dia bangun terus peluk ayahnya tu. pastu macam moody sikit..hehe. majuklah tu ayahnya tak balik semalam.

ni hubby cakap nanti pantang kalau balik Perak, mil suruh tinggalkan bebudak bertuah ni kat sini.. amboiiiiii. mementanglah dorang memang macam tak heran sangat kat aku kan.. huhu. mestilah aku nak dorang ada sama sama walaupun aku dapat rasakan kekelambutan nya aku nak handle dorang nanti..haha

tapi Rania ni memang mudah sangat dia. Alhamdulillah. sesuai dengan nama kot. Rania - kesenangan. memang senang nak jaga. janji ada makanan perut kenyang. setel masalah. Rania memang suka makan.. sama macam ibu..hikhik.

kalau time baik tu bukan main lagi 2 orang ni pastu kejap kang dengarla salah sorang menangis. adelah yang kena gigit tu gamaknya..

cuma cuma orang kata anak ke-2 ni agak baran dan pemarah kan. haa. adelah sikit sikit ciri tu.. garang nau nau.. kalau gaduh dengan kakak jenih main gigit tetarik rambut tu. perempuan kan. normal lah..kahkah. dia gigit kakak, kakak gigit dia.. bebekas habis badan budak ni kesan gigitan. aihhh.

ni masa nak amik ayahnya kat KLIA. balik kerusus. 2minggu hakak ditinggalkan.
nampak je hubby dak Rania ni terus berkepit takmo lepas.. rindu sangat tu.

kalau orang pegang phone, mula la dia nyumm..nyumm..suh kite snap gamba dia. 
gitulah posingnya. kenkonon peace..hahaha


jarang jarang aku cerita pasal dak Rania ni. sekarang tengah nak biasakan diri panggil dia kak Ngah..ngehh ngehhh.. Alhamdulillah. dan la adik baby lahir dia dah 2 tahun. kira ok lah kan..kihkih.

notadirisendiri : Doa doa la sama adik baby ni boy ye kawang kawang..

TQ for Reading. Muahhhhhhhhx!

No comments:

Post a Comment

Tenkiu