Wednesday, August 19

Kun Fayakun - Jadi, Maka Jadilah Ia...

Amboi tajuk.. lamanya tak bersiaran. Malas sebenarnya bukan hape pun. tapi sekali sekala hupdate jugak lah memadangkan Nampak ada masuk cpuv baru.


Apa yang jadinya?
Secara rasminya aku mengandung anak yg ke-3..yeayyyyyyyyyy!!..hahaha. sebenarnya ramai yang tak tahu. Act memang aku saja tak nak bagitahu. Tapi kalau ada yang bertanya tu, aku jawab lah jugak kan.


Dah nak masuk 24w pun. 6 bulan dah pun..huahuahua.. Agaknya pregnant kali ni perut aku macam kecik sikit. macam tak Nampak sangat. so, orang pun tak boleh nak jangka gamaknya la. since aku pun suka pakai baju beso beso sekarang ni.


Cuma opismate aku ni je dapat detect awal. tu pun masa kandungan nak masuk 4 bulan. dorang dapat detect bukan sebab apa sebab aku asyik solat je.. tak pernah pulak Nampak aku cuti solat..hahaha. kelakau sungguh dorang nih.. sampai solat tak solat pun dorang perasan. so, aku confess kan jela mmg aku pregnant..mihmihmih..


Bukanlah nak rahsiakan sangat ke apa ke.. tapi untuk 3rd pregnancy ni aku macam ntahlah lain macam sikit. bukan tak bersedia ke ape. dah Allah bagi tu, maknanya dia taula kita dah ready kan. Cuma yela, aku memang planning pun. Makan ubat of coz. then ada la protection yang lain lain..cuma memang aku tak cucuk ke ape. Ingat next kena pakai IUCD. jarakkan sikit kan.. seriauu pun seriauuuula temah..


Membe ofis pun cakap aku ni ter-over subur..serpih serpih pun menjadi jugak dia..bahahaha. Agak dalam kandungan aku 2 bulan tu, aku memang aktif exercise. Dengan squatnya, Sit upnya, memang aku workout ok nak kuruskan badan punya pasal. Dengan join aerobic. Setiap sabtu pagi pergi jogging lagi. Tapi tulah dah Tuhan kata rezeki aku, memang elok je dia membesar tanpa masalah. Kita merancang tuhan yang menentukan. Cuma mula mula tu aku macam lah tak kan la kot.. Masa bila pulak jadinya bla bla bla.. Adoi.. Tapi bila muhasabbah balik, kenapa nak pertikai? aku ada suami kan. Orang lain berusaha nak anak. belum lagi ada rezeki. Aku dah Allah bagi kenapa nak ter ekk ekk ekk. Luku kang haaa!!


Anak tu pun salah satu cabang rezeki jugak kan. Orang lain murah rezeki tang lain, aku murah rezeki tang anak.. pun Alhamdulillah.. syukur sangat.


So far, tak tahu lagi jantinanya.. ikutkan jauh di sudut hatiku yang paling dalam sekali memang nak 3rd baby ni boy.. tapi aku redha terima apa adanya.. Kalau gurl pun ok yang penting sihat, sempurna, selamat. Meriahla dapur hakak nanti.. Plus cepatlah hakak bermenantu bercucu kan! hahahaha. Hover tau!. So, dah alang alang gini cukup umur 30++ hakak boleh stop production. Tengok anak anak membesar je. Plus 40an hakak dah bercucu.. awwwwwwwww!!


EDD nya dijangka 12 Dis 2015. InsyaAllah. Mohon doakan aku, baby sihat dan selamat sehingga saat melahirkan.. sekarang tengah sibuk fikir nak buat birthplan. nak menabung lagi nak join AMANI class. nak beli breastpump baru yang elektrik lagi..haihhh mohon DERMA DERMA!!hahah. InsyaAllah moga Allah permudahkan. Amin...



Nah, share gamba 1st scan. masa ni baru nak masuk 3 bulan tak silap. 
Next scan bulan depan. Baru doc nak bgtau jantina. Aku ingat malas nak tau kot. biarlah rahsia.. Suprise!! sekali keluar nampak bibird boleh buat drama air mata dalam labour. bahahaha.

Notadirisendiri : Korang doakan aku ek ek.. btw aku memang penunggu setia KK Senawang. so far semua nurse kat situ ok je. walau kadang kadang hazab menunggu lama. hakak tak kesah sebab hakak memang penyabar orangnya..hakkktuihhhhhhh..hahah.

t.kasih uolssss.

eh, lupa. kalau korang nak pantang sama sama hakak dengan Maharani jangan segan silu contact eh eh.. 017 479 6944. Special price. ada free gift. insyaAllah..

No comments:

Post a Comment

Tenkiu