Thursday, January 3

Permulaan Di Tahun Baru 2013.

Fuuuhhhh..fuhhh!
Pertamanya wajibla bersyukur kerana masih diberi peluang untuk bernafas ditahun baru 2013..Alhamdulillah.Syukur ya Allah..yela, tahun lepas kan (macam lama sangat je kan) kita digempar gempurkan dengan "End of the World".. last- last nan hado..amikk kau..pandai sangat meramal ko kan..

Tp aku tau pasti sedikit sebanyak ramai yg termakan berita ramalan tu..ade yg aku dengarnya siap beli stok makanan banyak-banyak, simpan stok air and what everlah sb takut bumi bergelap..huhi..then aku ade terbace satu cerita yg mana ade org tanya kat sorang makcik ni tak beli beras ke nak buat stok..last makcik tu jawab kalau betul dunia nak kiamat awat yg p beli beras banyak2. P kumpul buat ibadah la banyak2..p bertaubat...seeeeee..hangpa pikirla  senirikk.
Tahun 2012 aku xdak apa lah yg menarik sangat.biasa-biasa saja..Jadi ditahun 2013 ni adelah beberapa perancangan sikit untuk tambah apa yg kurang..hopefully dipermudahkan olehNya.

Azam tahun baru???
Aku setiap tahun pon tak tau ape azam yg aku tanam untuk aku capai..huhu.mungkin sebab tu kot aku ni masih aku yg 2,3 tahun lepas..tak dak apa yang istimewa..jadi tahun meh aku cekidautt sikit ape azam untuk aku capai dalam tahun 2013 ni..hoiiii.hoiii.

1. Aku nak jadi hamba yg sentiasa beristiqomah dalam apa jua yg aku lakukan..sb kan aku ni suka hangat-hangat taik ayamm..puihhh!
2. Terus berusaha Menjaga solat.aku tak nak jadi manusia yg sia- sia..
3. Menjadi isteri solehah dambaan suami..awwwww!!.(B, InsyaAllah i akan cuba masak untuk u hari-hari..kalau tak larat i coti k..hehe.)
4. Jadi Ibu yang terbaik untuk Raisha..
5. Mencari rezeki lebih sikit..menyimpan dan tak nak boros!! (Beli untuk keperluan sajo)

Tu jela kot...hahahaha.kang banyak-banyak tak terkejor pulak yop..sikit-sikit sudah!eh, tambah satu lagi..
6. Dapatkan berat badan yang ideal!!
Jangan ditanya sekarang tak ideal ke? Soklan kongajo namanya tu..sentap aku kang..miahahahaha.

InsyaAllah, tahun ni rumah baru kami siap sepenuhnya..mudahan sebelum akhir tahun dapatlah duduk rumah baru..tulah sebabnya aku kena cari duit lebih..sb kalau boleh sebelum masuk rumah baru nak lengkapkan dulu and nak hias cantik-cantik.kalau tak, tak de mood nak masuk rumah baru..pompan sangat ko kan..hehehe.

Ehhh..haaaa!!laiiii.laiiii. aku ade satu berita baik untuk penggemar dan pengamal VCOA Virgin Coconut Oil Antioxidants..satu produk baikk dan terbaru!! Panas lagi macam goreng pisang baru masak..nak tau????
nanti aku cerita..tungguuu.....hehehe

Pesanan penaja : Sebenarnya entry ni aku nak publish masa 1st masuk tahun baru..hari pertama tu. aku dah publish dah. entah cemane boleh tersimpan dalam draft pulop. tak pelah. publish sekarang pon tak de hal kan...hiksssss.
Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment

Tenkiu